close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בדיקת מהירות יצאה לא תקינה? זה מה שניתן לעשות

מערכת שורשא כסליו, תשפא17/11/2020

איך יודעים אם מהירות הגלישה שמשלמים עליה, היא זו שבאמת נהנים ממנה?

תגיות:
איך יודעים אם מהירות הגלישה שמשלמים עליה, היא זו שבאמת נהנים ממנה? חברות הסלולר והאינטרנט מציעות מגוון רחב של חבילות שעל פניו משתלמות במיוחד, אך ברגע שמבצעים את הרכישה ומתחילים לגלוש, פתאום מגלים שהאינטרנט איטי מידי ואפילו בשעות בהן הוא אמור, מה שנקרא, לטוס. ניתן לבצע בדיקת מהירות עצמאית בכדי לבדוק בכל זמן את מהירות הגלישה שלכם, ולחשוב על הצעדים שתבצעו בהתאם לכך.

תוצאות אפשריות של בדיקת מהירות
נניח שביצעתם בדיקת מהירות והיא יצאה תקינה, אך הגלישה עדיין איטית. ייתכן מאוד שמה שמשפיע על המהירות הוא גורמים שלא קשורים
לספק האינטרנט עצמו:
• בעיה בדפדפן – יש לבדוק שהדפדפן בו אתם משתמשים, מעודכן. מידי תקופה, כמו כל תכנה או חומרה אחרת יוצא עדכון חדש שמטרתו להפוך את אותה תוכנה או חומרה ליעילה יותר, פשוטה וידידותית יותר לשימוש. גלישה על גבי דפדפן ישן יותר עלולה להשפיע לרעה על מהירות הגלישה.
• בעיה באתר ספציפי – מסיבות שונות ומשונות, הבעיה עלולה לנבוע דווקא מהאתר הספציפי בו אתם גולשים כרגע. לדוגמא, כאשר אתר פופולארי יוצא בסדרה של מבצעים שווים במיוחד, הוא עלול להאט את מהירות הגלישה שלו, לעתים עד כדי קריסה. מצב זה נגרם בעיקר כשאתר מאוכסן בשרת לא מוצלח במיוחד או כאשר ישנו עומס על אותו שרת.

ומה קורה אם הבדיקה לא יצאה תקינה? ובכן, כידוע מהירות הגלישה באינטרנט תהיה תלויה בגורמים כגון; המודם, הנתב, המחשב שברשותכם, התשתית, והספק. כדי להבין מאיפה נובעת הבעיה, יש לבדוק כל אחד מהגורמים הללו בנפרד:
• המחשב – לפעמים, הכל מתחיל בדגם המחשב שלנו. בכדי לבדוק אם הבעיה באמת נעוצה במחשב עצמו, יש לחבר מחשב אחר למודם ולבצע את בדיקת המהירות פעם נוספת. במידה והיא יוצאת תקינה, התקלה כנראה באמת במחשב עצמו. בכדי לפתור אותה, יש להגדיל את זיכרון המחשב או להחליף את תכנת האנטי-וירוס שברשותכם. אם עדיין לא הצלחתם לפתור את הבעיה? ייתכן שהבעיה מקורה במודם.
• הנתב – כיום נהוג להשתמש בנתב אלחוטי המספק חיבור לאינטרנט לכל המכשירים בבית. את הבדיקה יש לבצע על כל המכשירים המחוברים לאינטרנט בבית, בכדי לבדוק אם ישנה האטה בכולם או רק במכשיר אחד ספציפי. אם הבעיה קיימת בכל המכשירים, מקור הבעיה כנראה בנתב. כדי לפתור אותה, יש לפנות לתמיכה הטכנית של החנות או החברה ממנה רכשתם אותו.
• בדיקת התשתיות והגדרות הספק – אם גם לאחר שביצעתם את הבדיקות הנ"ל, עדיין קיימת בעיה במהירות האינטרנט ייתכן שהיא קשורה לספק האינטרנט. ניתן ליצור עמו קשר, לעדכן אותו על כך שניסיתם לבצע בדיקת מהירות משלכם ולהעביר אליו את הטיפול.

אל תוותרו על איכות הגלישה שלכם
אם ביצעתם בדיקת מהירות אינטרנט בכמה מכשירים שונים וגיליתם שהמהירות הממוצעת נמוכה ממה שחשבתם, שאתם מוצאים את עצמכם ממתינים הרבה יותר מידי זמן לסרטון היוטוב שייטען או לאתר הקניות האהוב עליכם שיעלה, ייתכן שיש כאן בעיה. כעת, לא רק שאתם יודעים כיצד לבצע את הבדיקה בעצמכם, אתם יודעים גם כיצד לפתור אותה.

לפרטים נוספים היכנסו -  https://345.co.il
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה